Booking Your Hotel with Agoda through this site,Get the BEST Deal

Tuesday, March 12, 2013

Maut dibelasah anak sendiri



Maut dibelasah anak sendiri
NURULATIQ AHMAD BANDI
12 Mac 2013
Maut dibelasah anak sendiri
Adik kepada suspek menunjukkan kesan darah ayahnya di ruang tamu.
PORT DICKSON - Hasrat seorang bapa untuk menikmati lauk kegemarannya iaitu sambal petai tidak kesampaian apabila dia mati dipercayai dipukul anaknya di Taman Lukut, di sini, petang semalam.
Mangsa, S Ramdas, 56, ditemui berlumuran darah di bahagian kepala dan badan dipercayai dibelasah anaknya yang baru keluar dari penjara kira-kira sebulan lalu atas kesalahan jenayah.

Salah seorang anak mangsa, Ramurthy, 37, berkata, sebelum kejadian, adik lelaki yang tinggal bersama kakaknya di Kuala Lukut datang ke rumahnya di Taman Harmoni Indah Jaya dalam keadaan marah-marah kira-kira jam 7 petang, semalam.
Bagaimanapun dia bergegas pulang semula ke rumah kakak selepas diberitahu ayah mereka berada di sana.

“Ketika adik datang ke rumah saya, ayah yang tinggal bersama saya tiada kerana pergi ke rumah kakak menjenguk cucunya.

“Sebelum itu, ayah sempat berpesan kepada isteri saya untuk memasak lauk kegemarannya, sambal petai. Namun ayah pergi dahulu sebelum sempat menikmati lauk kegemarannya,” katanya.

Ramurthy berkata, setelah curiga melihat keadaan adiknya yang tergesa-gesa pulang ke rumah kakak dalam keadaan marah, dia mengambil keputusan untuk  mengekorinya.

“Namun sebaik tiba di rumah kakak, saya terkejut apabila melihat ayah berlumuran darah dan terbaring di atas lantai ruang tamu.
“Selepas itu, saya cuba mencari adik sebelum mendapati dia berada dalam bilik belakang yang berkunci,” katanya.

Menurutnya pada mulanya, adiknya tidak mengaku memukul ayah, namun selepas dipujuk dia mengiakan, malah kesan darah masih melekat pada tangannya.

“Ketika kejadian, hanya ayah dan nenek, Chama Salem, 80, berada di rumah, manakala kakak serta suaminya dalam perjalanan ke rumah saya kerana khuatir adik akan bergaduh.

“Ketika itu, ayah tidur di atas kerusi di ruang tamu sebelum dipukul dengan kayu daripada meja yang dipatahkan,” katanya.

Katanya, neneknya turut dipukul, namun dia sempat berlari keluar menyelamatkan diri.
Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Abd Wahab Harun, yang mengesahkan kejadian berkata, suspek berusia 29 tahun itu berjaya ditahan polis pada hari sama di tempat kejadian.

“Siasatan awal polis mendapati suspek memukul kepala mangsa dengan kayu. Mangsa dikejarkan ke Hospital Port Dickson dan disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan,” katanya.

Abd Wahab berkata, polis menerima panggilan kecemasan sekitar jam 7.45 malam oleh salah seorang jiran mangsa.
“Maklumat awal polis terima daripada jiran tersebut mengesyaki berlaku kejadian pecah rumah. Namun sebaik tiba di lokasi dan siasatan dilakukan mendapati berlaku kejadian gaduh melibatkan sebuah keluarga.
“Kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Kes dianggap selesai dengan kejayaan menangkap suspek,” katanya.
Katanya, mangsa dituntut keluarganya semalam untuk urusan pengebumian

No comments:

Post a Comment