Booking Your Hotel with Agoda through this site,Get the BEST Deal

Monday, February 11, 2013

Anak Raja yang susah

Sultan Perak Atau Kerabat? (Part 22)

Sultan Perak Atau Kerabat? (Part 22)

Hina Besi Kerana Karat, Hina Manusia Kerana Bangsat (Part 2)


Menumpang di rumah Bekas Ibu Mertua
Selepas aku keluar dari Hospital KL (September 2012), aku memang selalu bersama anakanda ku. Dia juga yang menjenguk menziarah aku di Hospital KL. Selepas aku keluar hospital aku telah bermalam di rumah anakanda aku. Dia dibela oleh bekas ibu mertua aku, sejak umor bayi... rumah nya diBangsar... Aku bermalam semalam atau dua malam. Memang, aku amat rapat dengan anak teruna aku tu. Bekas ibu mertua ku memang baik dengan aku, hanya apabila bekas isteri aku ada, aku tak tunggu kat situ, aku keluar...

Apabila adik beradik aku tahu aku berada diBangsar, dan pernah tidor di rumah anakanda aku, mereka tegur dan menyatakan aku ni memalukan keluarga atas perbuatan bermalam bersama anak aku di rumah nenek dia... Aku hanya nak bermanja dengan anak aku... tetapi kerana itu bukan rumah aku, mereka malu aku lepak dengan anak aku... Aku sedih...

 Bersama Putera ku  Raja Ahmad Murshiddul sebelum aku terlantar di HKL sekitar bulan Ogos 2012
Kerana tidak mempunyai wang
Sememangnya aku menumpang di rumah sedara ku setelah keluar dari Hospital KL, rumah apartment dimana aku tinggal di sebuah bilek... Sejak aku keluar dari Hospital KL, aku memang kekurangan kewangan dan tak dapat aku nak menambah wang belanja dirumah sedara aku tu... Aku tengah susah kekurangan kewangan... Aku tidak di tegur atau bercakap denagn sesiapa di apartment itu... Aku terasa yang aku tidak lagi diterima - I have overstayed my welcome...

Dalam keadaan yang amat meruncingkan aku berdoa supaya Allah keluarkanlah aku dari keadaan yang amat menyakiti jiwa... Aku didalam tekanan (depression) yang amat ketara. Pada waktu yang sama, kereta aku rosak dan aku tinggalkan kat woksyop. Takder duit nak memperbaiki kereta... Patah kaki aku... Aku telah menceritakan keadaan aku ini kat adik adik aku, tapi mereka pon tak boleh menolong... atau tak mahu menolong, aku pon tak pasti, tetapi sememangnya aku ni tengah tak berduit... Aku tak boleh bertindak nak pindah kemana-mana pon...

 Bersama Ayahanda angkat Pak Habib. ketika ini aku sedang beri ceramah pada para hadirin


Anak Raja yang susah
Apabila aku dapat pertolongan dari Uncleseekers beri aku ruang untuk tinggal di Janda Baik, aku amat bersyukur dan berbesar hati... Aku amat perlukan tempat perlindungan dan Uncleseekers memberi tempat... Aku terus bermastautin di Janda Baik sepertimana aku ceritakan di episod 21(klik)

Susah nak percaya, seorang anak Raja buleh hidup susah begini, tetapi ini adalah nyata dan benar, aku memang tengah susah... Pada diri aku, apa nak malu atas perkara yang benar... Bukan aku menipu sesiapa ataupon menganayai sesiapa... aku hanya harap nak menumpang berteduh di Wadi Hussein...

 Aku happy duduk sini sebab boleh dikatakan setiap hari ada saja tetamu yang datang dan kami bermuzakarah


Membawa diri
Adik beradik tak nak tahu masalah aku... Aku terasa jauh hati dan aku membawa diri... Kini, tanpa kekeluargaan aku terhibur di Wadi Hussein, aku di kasihi oleh keluarga Pak Habib dan Uncleseekers... Aku diberi tempat berteduh, tempat bilek tidor, tanpa membayar satu sen pon... Alhamdulillah, syukur pada Allah yang maha Penyayang... Aku di layan oleh Uncleseekers, yang kerap mengambil berat pasal makan minum dan kesihartan aku, selain dari tiga orang lagi yang membantu di dalamrumah ini .... OK la tuu...

No comments:

Post a Comment