Booking Your Hotel with Agoda through this site,Get the BEST Deal

Sunday, June 16, 2013

Yang tiada di Malaysia

Wak Indo nak sedia satu juta pahlawan ke Syria......

Gambar Ribuan Rakyat Mesir Berhimpun Di Stadium Menyatakan Sokongan Kepada Mujahidin Di Syria | Turut Hadir Presiden Mesir Dr Morsy

Gambar Ribuan Rakyat Mesir Berhimpun Di Stadium Menyatakan Sokongan Kepada Mujahidin Di Syria | Turut Hadir Presiden Mesir Dr Morsy | TERKINI, sokongan seluruh rakyat Islam tidak berbelah bahagi kepada seluruh pejuang di bumi Syria. Semoga Allah menyatupadukan ummah yang sudah lama kehilangan sebutir permata yang berharga, satu sistem khilafah yang dirindui..
gambar kebangkitan rakyat mesir menyokong Mujahidin Syria

gambar kebangkitan rakyat mesir menyokong Mujahidin Syria


1) Muktamar Ulama Se-Indonesia telah bersetuju membentuk satu pasukan 'Sejuta Sukarelawan' yang akan pergi berjihad di Syria.

2) Manakala Mesir pula tidak akan mengenakan apa-apa tindakan bagi rakyatnya yang telah pergi berjihad di Syria.

3) Seorang jutawan muda di Qatar telah bersedia untuk menjadi sponsor kepada 50 orang mujahidin dari negara tersebut untuk pergi berjihad di Syria.

4) Sementara di Algeria pula, ribuan pemuda Islam telah mendaftarkan nama mereka untuk berangkat ke Syria berjihad di sana.



Wartawan CBS News, Clarissa Ward sedang menemuramah Mujahideen di Syria, Februari 2012. Laporannya lebih jujur dari media di Malaysia

Mesir telah memutuskan untuk memutuskan semua hubungan diplomatik dengan Syria, menutup kedutaan di Kairo dan menarik duta Mesir dari Damaskus, kata Presiden Mesir Mohamed Morsi . Ia juga mendesak  untuk membekukan zona larangan terbang di atas Syria.
"Kami telah memutuskan untuk menutup kedutaan Syria di Kairo," kata Morsi dalam sebuah perhimpunan ulama Muslim dalam mendukung pemberontakan Suriah di Kairo Indoor Stadium, menurut koran lokal Ahram online. "Utusan Mesir di Damaskus juga akan ditarik."

Keputusan ini mulai berlaku Sabtu.

Presiden menambahkan bahwa Hizbullah, kelompok militan Islam Syiah yang bertapak di Lubnan.

"Kami berdiri melawan Hizbullah dalam kekejaman terhadap rakyat Suriah," kata Morsi. "Tidak ada ruang atau tempat untuk Hizbullah di Syria."

Pengganas Hizbullat dilaporkan telah berjuang bersama pasukan pro-pemerintah Suriah membunuh rakyat Sunnah di Syria.

No comments:

Post a Comment