Booking Your Hotel with Agoda through this site,Get the BEST Deal

Monday, January 7, 2013

Luis Suarez

LONDON: Luis Suarez mencetuskan kembali isu menggunakan tangan untuk membantu Liverpool menumpaskan Mansfield Town 2-1, pada persaingan pusingan ketiga Piala FA, awal pagi tadi.
Suarez menjaringkan dua gol untuk memberikan Liverpool kelebihan selepas Daniel Sturridge menjaringkan gol pembukaan bagi kemunculannya yang kemudian menimbulkan kemarahan tuan rumah yang selepas itu membalas gol penyamaan menerusi Matt Green.
Pemain antarabangsa Uruguay yang terkenal sebelum ini kerana menahan insiden sama pada saingan suku akhir Piala Dunia 2010 ketika menentang Ghana, kelihatan menahan bole berkenaan tetapi pegawai perlawanan membenarkan jaringannya.

Liverpool kini akan bertemu Oldham Athletic untuk menempah tiket seterusnya.
Foto

Sturridge yang berhijrah dari Chelsea cuba untuk mencari gol pembukaan di Field Mill apabila melepasi Jonjo Shelvey dan menumpaskan penjaga gol Mansfield, Alan Marriott.

Marriott turut menafikan dua percubaan Sturridge pada babak pertama.

Mansfield turut memberikan tekanan ke arah gawang Liverpool apabila babak kedua bermula sehinggalah pasukan pelawat beralih kepada Suarez, yang kemudiannya memberikan gol kontroversi dan pertama pada minit ke-59.

Selepas melepasi dua pemain pertahanan awal, pemain itu memperoleh bola lantungan yang sebelum itu diselamatkan penjaga gol tetapi terkena tangan kanannya sebelum dia menyudahkan usaha itu dengan jaringan. - AFP

No comments:

Post a Comment